Untung dapat bakal mertua islamik yang tak memilih. Mengejutkan Zarina Anjoulie bongkarkan sesuatu pasal mertua buat warganet terkedu.

Selepas tiga hari mendirikan rumah tangga, pelakon Zarina Anjoulie berkongsi beberapa keping gambar sekitar majlis pernikahan yang diadakan serba ringkas untuk tatapan pengikutnya di Instagram.

Untung dapat bakal mertua islamik yang tak memilih. Mengejutkan Zarina Anjoulie bongkarkan sesuatu pasal mertua buat warganet terkedu.

Pelakon berusia 32 tahun itu turut memuat naik gambar bersama keluarga suaminya Eilyas Azhar dengan meluahkan rasa sayang terhadap kedua ibu bapa mentuanya.



ARTIKEL MENARIK:“Aku Berg4duh Dengan Mak..” – Datuk Awie Ded4H Puncanya
loading...


“I love my family ! Thank you so much and alhamdullilah. Eilyas Azhars side family. Saya sayang parents mertua saya. I’m truly blessed,” katanya. Gambar itu mengndang perhatian warganet untuk memberikan lebih 500 komen, selain 57.4K tanda suka diraih pada posting berkenaan.

Segelintir warganet berpendapat bahawa wanita kacukan Melayu, Iran dan Scotland itu sangat beruntung apabila diterima keluarga suaminya tanpa menilai baik buruk yang dilakukan. Malah rata-rata mengambil kesempatan mengucapkan tahniah atas ikatan halal itu dan mendoakan agar pasangan tersebut mengecapi bahagia hingga ke syurga.


Itulah rezeki yang tak semua orang dapat


Zarina pernah berkahwin dengan lelaki berasal dari Brunei pada tahun 2015, namun berpisah setahun selepas itu. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan seorang anak lelaki iaitu Awangku Gabriel Martin Ezra. Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih !

Sumber: OMM via Instagram/Rimbabara Daily

Tampil Berhijab. Zarina Anjoulie Dedahkan Dia Sudah Tamatkan Zaman Janda Dengan Jejaka Di Negeri Sembilan

Zarina Anjoulie berkahwin dengan jejaka pilihan di Negeri Sembilan.EMPAT tahun bergelar ibu tunggal, pelakon sensasi Zarina Anjoulie memberi bayangan sudah bergelar isteri dan selamat mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan hatinya dikenali sebagai Eilyas Azhar pada Jumaat. Menerusi rakaman pendek yang dimuat naik di Instastory, Zarina dilihat cantik berbusana pengantin serba putih bersama kekasihnya di perkarangan Pejabat Agama Islam Daerah Seremban, Negeri Sembilan.

Pasangan ini dipercayai bernikah di lokasi berkenaan dan kehadiran bapa Zarina dalam rakaman video tersebut mengukuhkan lagi khabar itu. Bagaimanapun, Zarina tidak menyatakan butiran lanjut mengenai majlis pernikahannya itu.Zarina lakukan persiapan sebelum pernikahan sejak beberapa hari lalu.

Sementara itu, menerusi Instagram jurusolek Aizat Abdul Razak, Zarina memberitahu dia dan kekasih berkahwin pada Jumaat. “Jangan lupaesok (Jumaat,semalam) Anju kahwin,” kata Zarina.Usaha mStar untuk mendapatkan maklumat lanjut tidak berjaya apabila dia gagal dihubungi.



loading...


Zarina bersama kekasihnya dikenali Yas.Sebelum ini, Zarina pernah mendedahkan yang dia dan teman lelakinya hampir menjalani kursus perkahwinan.Namun hasrat mereka itu terpaksa ditangguhkan berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).Zarina pernah mendirikan rumah tangga dengan jejaka berasal dari Brunei pada tahun 2015 dan berpisah pada Disember 2016. Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan seorang anak lelaki yang diberi nama Awangku Gabriel Martin Ezra.-mstar


Fara Mendoza cari fasal dengan Zarina Anjoulie. Ternyata perbalahan antara mereka berdua meraih perhatian warganet gara gara satu kapsyen Fara ini

SEJAK dari awal kemunculan dalam industri seni, nama Fara Mendoza seperti tidak lekang dengan pelbagai kontr0versi. Pelakon dan model, Fara Mendoza pernah menang saman maluu atau ftnah ke atas pelakon Zarina Anjoulie yang difailkan peguamnya pada Januari lalu di Mahkamah Tinggi Seremban, Negeri Sembilan. Terbaru,Fara telah berkongsi satu foto yang agak mej0l0k mata buat para warganet.Apa yang telah menjadi tumpuan buat kami adalah kapsyen yang Fara tingalkan di laman IG beliau. Aku yang pakai kau yg panas. Dengan kapsyen tersebut,Anju telah dikaitkan sekali.Dengan pantas Anju turut memuatnaik di laman instagram beliau,dengan ayat membalas kepada Fara-mstar

Fara Mendoza menang saman malu terhadap Zarina Anjoulie

PELAKON dan model, Fara Mendoza menang saman malu atau ftnah ke atas pelakon Zarina Anjoulie yang difailkan peguamnya pada Januari lalu di Mahkamah Tinggi Seremban, Negeri Sembilan.Fara ketika dihubungi berkata, dia bersyukur dengan kemenangan itu yang berpihak kepadanya yang diftnah. “Selama lima bulan juga saya berjuang untuk kes ini selepas tergnggu dengan penyebaran gambar tidka berpakaiann dilakukan pihak berkenaan dan tdhan menggvgvrkan anak,” katanya.Peguamnya, Muhammad Akram Datuk Dr Abdul Aziz berkata, antara tuntutan dibuat memohon perintah lrngan atau injvksi mahkamah bagi menghlang sebarang kenyataan ftnah tidak terus dikeluarkan Zarina terhadap Fara.

“Selain itu, Fara juga meminta permohonan maaf secara umum dibuat Zarina kepadanya di atas ftnah disebarkan. Turut diminta juga adalah beberapa bayaran ganti rugi dengan segala kos itu dibayar pihak Zarina,” katanya.Muhammad Akram berkata, perbicaraan pertama dibuat sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksana pada 18 Mac lalu.Katanya, selepas mahkamah berhenti bersidang selama dua bulan, sebutan kes berlangsung semula pada 21 Mei lalu di Seremban dan Zarina atau wakil peguamnya tidak hadir.”Maka, mahkamah berkuasa memberi penghakiman yang mana segala tuntutan difailkan Fara pada Januari lalu terhadap Zarina dibenarkan.

“Pun begitu, berapa jumlah taksiran ganti rugi yang dimenangi Fara untuk kes ini belum diketahui lagi,” katanya.Muhammad Akram juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati sebelum membuat kenyataan bertulis termasuk apa saja perkongsian di media sosial.Katanya, sebelum mahu berkongsi sesuatu paparan di media sosial sepatutnya berfikir masak-masak terlebih dulu.Ini kerana, walaupun akan dipadamkan selepas itu tetapi kemungkinan apa yang dipapar sudah dikongsi oleh masyarakat kepada umum.-metro

Ekoran tuntutan 4 juta Zarina Anjoulie. Giliran Emelda Rosmila pula buat tuntutan dan sempat dia dedahkan sesuatu yang mengejutkan ini

PELAKON Emelda Rosmila mengakui sudah berfikir masak-masak sebelum mengambil keputusan memfailkan sam4n dan menuntut ganti rugi am melebihi RM1 juta terhadap pelakon, Zarina Anjoulie. Emelda, 40, atau nama sebenarnya Emelda Rosmila Abdul Hamid berkata, dia tidak terbabit langsung mengeluarkan fitnh terhadap Zarina melalui kumpulan Telegram Covid-19 Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) seperti yang didkwa.

“Kalau dia cuba nak ambil kesempatan atas sebab-sebab tertentu, saya rasa saya berhak pertahankan diri untuk tegakkan kebenaran. Saya tahu berkenaan kumpulan Telegram itu kerana ada terbaca mengenainya, tapi saya nafikan ada di dalamnya. “Saya tak pernah ada masalah dengan sesiapa sepanjang pembabitan dalam industri seni. Ini adalah cabaran yang pertama kali saya kena lalui,” katanya kepada Harian Metro.

Emelda yang ditemani peguamnya, Nasser Yusof dari Lacmof Lawyers berkata, dia mempunyai bukti tidak pernah terbabit dalam kumpulan Telegram itu. “Ia bukan saya kerana saya tak pernah g4nggu orang. Setiap perkara berkaitan seni, saya akan merujuk terus kepada Presiden Seniman, Zed Zaidi dengan menghubunginya dan bukan menerusi WhatsApp atau atau Telegram. Saya pun tak pernah jumpa Zarina atau berkawan dengannya. Cuma, saya tahulah dia juga pelakon,” katanya.

Emelda berkata, dia tidak tahu apa yang diinginkan Zarina dalam situasi sekarang, namun terpaksa bertindak apabila pelakon itu terus men0hm4hnya dengan pelbagai isu. “Rasanya ini masa yang tepat untuk saya ambil tindakan terhadap perbuatannya yang menjejaskan reputasi saya. Dia yang mula failkan s4man dan apabila berbincang dengan peguam, barulah tindakan ini diambil. Saya s4man semula atas perkara yang dia malu kan saya antaranya kata saya batu ap1 dan pelbagai lagi,” katanya.

Mengulas komen warga net yang lebih memihak kepada Zarina dan mengata fasal dia, Emelda berkata, dia tidak terkesan langsung dengan perkara ini. “Saya tak terjejas langsung kerana ini perkara kecil. Saya sudah jadi artis hampir 20 tahun, jadi ada sedikit kekebalan di situ. Saya tak boleh tutup mulut orang nak bercakap, tapi benda ini tak mengg4nggu saya pun samada sebagai individu atau pelakon. Ibaratnya masuk telinga kanan, keluar telinga kiri,” kata isteri kepada pelakon Adlin Aman Ramlee ini.

Sementara itu Nasser berkata, jumlah tuntutan RM1 juta hanya formaliti dan terpulang kepada mahkamah untuk menentukannya. “Tujuan anak guam saya ambil tindakan bukan kerana wang tapi lebih kepada mempertahankan kebenaran di mana dia dit0hmah,” katanya. Ditanya sekiranya pihak Zarina mahu berbincang untuk penyelesaian kes, Nasser berkata, ia perlu melalui mahkamah. “Kalau ada apa-apa cadangan penyelesaian daripada pihak plaintif, kami sedia untuk pertimbangkan. Buat masa ini, arahan anak guam saya ialah teruskan kes dan saya akur,” katanya.-hmetro

Emelda ‘sekolahkan’ warganet

KUALA LUMPUR: Pelakon, Emelda Rosmila memberi pengajaran terhadap wargaet yang suka menghukm golongan selebriti tanpa usul periksa. Menerusi akaun Instagram (IG), isteri pelakon dan pengarah, Adlin Aman Ramli meletakkan paparan skrin, sekali gus mempromosikan beberapa individu yang lantang bersuara membabitkan isu perbalahan lidah antara artis dan warganet yang sibuk diperkatakan.Tindakannya nyata memberi kesan apabila beberapa warganet tampil membuat permohonan maaf akibat perbuatan mereka mengata anak seni. Emelda berkata, dia tidak bermaksud mahu memburukkan sesiapa. “Ini cara saya mahu memberikan pengajaran kepada warganet yang tak tahu menghormati individu lain. Kalau lihat cara tutur saya jadi takut.

“Artis pun manusia. Apa hak mereka nak bercakap macam-macam. Saya nak luahkan isi hati saya dalam ruang sendiri, kenapa kamu boleh masuk dan cakap sesuka hati. “Di mana silapnya menyuarakan pendapat peribadi. Dengan penuh rendah hati dan diri untuk bertanyakan adakah mungkin golongan artis dan penggiat seni tidak terkecuali untuk mendapatkan insentif kerajaan dalam dunia dilanda musibah ini?

“Penggiat seni juga rakyat Malaysia, berhak bersuara untuk diri sendiri. Kenapa perlu mengata? Kalau saya rasa perlu, saya ambil. Kalau tak perlu pastinya akan dahulukan yang memerlukan. Jangan cetek akal. Emosi menguasai diri hinggakan otak di hujung jari,” luahnya. Pelakon drama Manjalara dan Kekasihku Seru itu memberikan contoh jika aplikasi TikTok memaparkan gelagat individu menayang aset secara terbuka menerima pujian warganet.

“Tayang aset, semua komen padu dan ‘merec1k’, tetapi apabila bersuara mengenai nasib penggiat seni, cuba bela diri, warganet seperti dir4suk sy4itan. “Adilkah begini? Jika kamu boleh hidup dengan makan nasi bersama ikan kering setiap hari, jangan salah dan cemburukan orang yang berusaha nak makan daging. “Mana akal kamu semua? Saya selalu anggap diri saya kerdil. Saya orang yang sangat merendah diri. Saya letakkan diri saya sama orang lain. Lebih atau kurangnya, saya tetap rasa kerdil. Tetapi, jangan kerana sikap rendah diri ini, kamu boleh buat sesuka hati,” katanya. Wanita kelahiran Ipoh, Perak itu berkata, dia tidak pernah bertindak sebegini. Ini kerana apa yang dilakukan warganet melampaui batas manusia-bharian

 via Era Kini


-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post