Wanita zaman sekarang ramai yang suka ambik laki orang. Mengejutkan bia tiba tiba Lisdawati luahkan sesuatu bila suaminya buat macam ni.

Pelakon Fauzi Nawawi memuat naik sekeping foto bersama isterinya, aktres Lisdawati di Instagram. Gambar tersebut memaparkan isterinya yang sedang melakukan tenungan mata terhadapnya.

Wanita zaman sekarang ramai yang suka ambik laki orang. Mengejutkan bia tiba tiba Lisdawati luahkan sesuatu bila suaminya buat macam ni.
Posting itu kemudian menjadi tumpuan warganet apabila Fauzi mempersoalkan tindakan isterinya yang seolah-olah tidak puas untuk menatap dirinya sepanjang hidup bersama.


ARTIKEL MENARIK:Nekad nak beli pasukan bola sepak Kedah. Mengejutkan ini respon dari Presiden KFA bila Dato Aliff Syukri nak beli pasukan Kedah.
loading...


“Jangan tenung lama sangat, nanti cair, tak puas lagi ke tengok?!,” katanya dalam entri tersebut. Begitupun, gurauan Fauzi itu kemudian disambut Lisdawati yang merasakan tiada salahnya untuk dirinya sebagai isteri untuk berbuat demikian. “Sebelum orang lain tenung, baik saya tenung. Perempuan sekarang ni ramai yang suka laki orang,” balasnya di ruangan komen.


Bahkan, dalam satu entri berasingan, Lisdawati turut menasihati orang ramai untuk tidak melihat mata suaminya bila berbicara. “Fauzi memang suka tenung orang. Jadi, sesiapa bercakap dengan dia jangan tengok mata dia,” selorohnya.

Pada masa sama, warganet turut menyifatkan apa yang diperkatakan Lisdawati itu ada benarnya. “Ayat Lisdawati paling win di abad ini. Dengar baik-baik abang Fauzi. Kalau tak nak belakang kapak jangan cuba menggoda perempuan lain.

“Kalau orang menggoda abang Fauzi sekali pun, kena tetapkan hati tetapkan iman dan berkatalah hanya pemergian memisahkan aku dan isteri,” komen pengikutnya.Pasangan tersebut mendirikan rumah tangga pada 9 September 2007. Hasil perkongsian hidup mereka dikurniakan empat cahaya mata. Menerusi perkahwinan terdahulu, Fauzi turut mempunyai empat lagi orang anak lain.
loading...


Lisdawati berserah kepada Allah

“JAUHKANLAH aku dan keluargaku dari fitnah dunia,” tulis pelakon, Lisdawati di Instagram. Ketika ini, suami Lisda yang juga pelakon, Fauzi Nawawi berdepan ujian selepas penyebaran video aksi onani yang didakwa mirip pelakon itu sejak Isnin lalu.

Menerusi status itu juga, Lisda menyerahkan segala yang berlaku kepada Allah SWT. “Kepadamu ya Allah aku berserah jiwa dan raga. Kerana pemergian menanti tak tahu bila,” tulisnya. Menerusi hantaran terbaharu yang dimuat naik beserta gambar bersama Fauzi, Lisda menyeru kepada semua untuk bertaubat.

“Sebagai hambanya kita bertaubat kepada Allah SWT, bukan mencari dosa silam manusia lalu disebarkan. “Andai aku pergi esok hari, aku minta maaf segala kesalahanku, kekhilafanku, kerana sebagai manusia aku pendosa yang tak lepas buat salah.

“Semoga Allah SWT ampunkan dosa-dosa kita semua,” katanya. Lisda dan Fauzi kini terbabit dalam penggambaran drama Luka Di Hati Diya. Terdahulu, Fauzi selesai membuat laporan di Balai Polis Batu 9, Cheras berhubung penyebaran video tidak senonoh, pagi, hari ini.

Lisdawati buang, bakar gambar lama

PELAKON Lisdawati berdoa setiap hari supaya cerita lama mengenai dirinya iaitu sebelum berhijrah dan bertudung tidak lagi disiarkan. Lisda, 42, atau nama sebenarnya Nisdawati Nazaruddin berkata, dia sudah banyak membuang dan bkr gambar-gambar lama.

“Banyak gambar lama yang saya sudah buang dan bkr. Tiba-tiba terkeluar keratan ini. Masih ada lagi yang terselit. “Teringat pada beberapa peminat yang paparkan gambar lama saya. Saya mohon maaf sangat dan minta tidak disiarkan gambar saya yang lama. Kalau nak simpan pun, jom kita jaga sama-sama kita. Conteng sikit mana yang perlu,” katanya.

Lisda yang juga pelakon drama Camelia berkata, dia selagi boleh mahu memadam semua gambar dan video yang memaparkan dirinya tidak bertudung. Kalau mampu nak saja saya padam semua gambar dan video saya yang jahil dulu. Setiap berdoa supaya cerita lama saya tak disiarkan,” katanya.

Lisda memuat naik gambar bersama beberapa artis wanita ketika menjayakan sesi fotografi sebuah majalah hiburan satu ketika dulu. “Semoga Allah SWT terima taubat saya. Maaf sekali lagi atas kesalahan saya,” katanya. Pada keratan itu, Lisda menconteng bahagian kepala di mana ketika itu dia belum bertudung. Lisda mula mengenakan tudung pada 2013.

via Era Kini


-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post