Isteri Nak Jimat Sampai Sanggup Ptong Kecik Kecik Aym. Suami Pulak Selamba Je Balik Kerja Bawa Balik Pisang Goreng Dan Takoyakiii. Isteri Tergamam Dengan Sikap Suami. Mengejutkan Bila Isteri Tanya Selamba Je Suami Jawab Macam Ni.

Salam min. Hide profile saya . Saya sekarang mengaandung 5 bulan. terpaksa berhenti kerja sbb mabuk teruk. Urusan rumah semua saya buat. Hari hari kalau ada bahan dekat dapur memang saya masak.

Isteri Nak Jimat Sampai Sanggup Ptong Kecik Kecik Aym. Suami Pulak Selamba Je Balik Kerja Bawa Balik Pisang Goreng Dan Takoyakiii. Isteri Tergamam Dengan Sikap Suami. Mengejutkan Bila Isteri Tanya Selamba Je Suami Jawab Macam Ni.
Sekarang duduk rumah sewa tapi ayah saya yang tlagi bayar. Bill2 lain pun ayah saya yang tolong bayar. Suami tak berapa nak ada duit . Ayah saya bantu sungguh2. Tapi takkan sampai duit makan pun ayah saya nak kene bagi… contoh suami saya dapat duit 200.

ARTIKEL MENARIK:Pelik isteri suka sangat sedekah tapi gaji kecik. Sampai aiskrim sebatang pun boleh kongsi 8 orang. Rupanya ini yang selalu buat sampai boleh sedekah banyak macam tu.
loading...


Seratus dia bagi saya. Katanya suruh saya simpan. Seratus buat belanje berdua . Saya tapi sehari dia bole habis kan beli jajan roti dlm 20 30 ringgit. N apa yang dibeli tu takkan smpai sehari pun bertahan. Banyak kali saya cakap 20 30 ringgit tu bole beli barang dapur, baru ingat nak beli serai halia ayam sikit sebab barang dapur dah habis. Tapi dia habiskan dekat bende macam tu. Belum lagi flavor pod. Seminggu dua rm30. Saya menangis bercakap dengan dia semalam. Saya mengaandung 5 bulan seluar mengaandung pun tak beli sebab tak ada duit. Pakai seluar lama letak getah sayur yang penting boleh pakai.

Saya teringin nak makan roti gardinia dengan kaya pun saya tak beli sbn fikir rm5 boleh beli barang lagi penting dari roti. Saya mengidam nak makan aiskrim BR pun saya tak ajak dia pergi makan sebab kalau makan duit tu boleh buat beli ayam masak seminggu.

Dah la barang baby pun saya yang beli. Untuk simpanan saya bersalin dan barang anak pun satu sen dia tak sediakan lagi. Saya masak lauk pun ayam 5 ketul setiap kali masak. 2 ketul bagi dia bawa bekal. Pagi saya makan separuh dari seketul, tenghari saya makan balance yang saya makan pagi tadi. Bila dia balik petang makan lauk yang berbaki 2 ketul lagi ayam makan berdua. Setiap kali beli ayam potong 18 sebab nak jimat tahu2 bila dia balik dia bawa balik takoyaki rm10 Goreng pisang dengan keropok lekor Katanya dia teringin.

Habis kat situ je rm15. Setiap kali dia nak pg kerja saya check wallet dia ada ke duit nanti nak isi minyak lagi semua. Dengan duit yang ayah saya bagi n dia bagi tu saya letak rm15 hari hari dalam wallet dia..banyak kali saya suruh jimat tp itu juga dia buat.

Saya kat rumah tak cukup makan utk saya dan anak dalam perut. Fikir kalau saya makan lebih malam takkan dpt makan. Dengan nak simpan duit utk beli brg baby n duit bersalin lagi. setiap kali dia cuti dia bagi saya rehat tak payah masak. Tapi saya kene makan pagi on time. Tengahari on time. kalau saya beli roti dah 2 3 ringgit. Jadi saya tak beli roti. Saya harap dia tlagi bangun belikan nasi lemak, tapi tak. Pagi ni saya kejut dia, dia maarah.

Dia tanya apanya. Saya diam dia sambung tidur. Saya makan nasi lebihan smlm dengan ayam peha dah tinggal tulang2. Isinya sikit sangat. saya panas kan. Saya makan jam 9. Puukul 12 saya lapar sangat sampai rasa nak muntah , saya kejut dia, dia maarah, dia nak rehat. Saya tidur balik tahan lapar sbb dah smpai nak muntah.

Dia bangun puukul 2 dia tak kejut saya. Dia makan roti jajan yang dia beli makan tadi bagi habis semua. Saya bangun saya ckp puukul 2 masih tak makan tenghari , saya tak boleh hidup macam ni. Lepas tu saya dimaarahnya balik. Dia kata saya dah makan nasi kan, nak makan apa lagi. Saya terus capai tudung klua dari rumah cari makan sorang2 dengan perut lapar sangat dengan nak muntah. sedih sangat sangat.

dengan barang dapur habis. Kalau tak saya dah masak. Serai tak ada ayam tak ada. Halia habis. Kicap pun dah habis. Telur pun tak ada. Sedih sangat knp saya hidup macam ni. Dah la duit yang dia bagi pun balik saya akan topap duit minyak dia pg kerja . Banyak kali bercakap pun macam ni juga…

Sumber : kisah rumah tangga

Gadis Ni Masih Suci Pelik Bila Tiba Tiba Doktor Sahkan Dia Mengandung. Gara Gara Taknak Tanggung Malu Gadis Ini Terpaksa Nikah Dengan Rider Pizza. Terkedu Tak Lama Lepas Kahwin Ini Yang Terjadi.

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Part 1 – Hud Asyikin. Assalamualaikum Admin KRT. Maafkan saya, saya gunakan fake akaun untuk buat luahan ni. Saya seorang perempuan yang berumur awal 20-an. Saya baru saja menamatkan pengajian degree. Saya taktau nak start cerita ni dari mana. November 2016 adalah detik paling pahit bagi saya. Saya tak datang peri0d selama 2 bulan, lepas buat medical checkup di sebuah hospital Swasta, saya disahkan pregnant 5 minggu.

Masa tu, saya terkejut sampai nak pitam. Saya tak pernah terlanjur dgn sapa sapa, bahkan saya takda teman lelaki pun. Saya sangat menjaga ikhtilat saya. Keluarga saya start marah dan benci dengan saya. Saya dianggap sebgai anak yang memalukan keluarga. Keluarga saya agak ternama, sebab ayah saya Businessman.

Demi menjaga nama baik keluarga, saya telah dipaksa berkahwin dengan sepupu saya. Sepupu saya setuju nak bantu keluarga kami. Kami nikah pada Januari 2017. Perjanjian telah dibuat. Kami akan berpisah pada September 2017 bila saya dah bersalin dan habis pantang. Selepas berkahwin, saya ikut menetap dengan suami di KL. Suami saya seorang deliver Domino Pizza.
loading...


Pada awal perkahwinan saya amat tertekan. Sampai demam selama seminggu. Tapi suami saya sangat prihatin dengan saya. Dia menjaga saya dengan baik, even masa saya demam dia lah yang mandikan saya, lap badan saya, masakkan bubur untuk saya.

Namun saya bersyukur dia seorang yang sangat sangat menjaga solat. Tapi ada ketikanya saya malu juga bila sepupu yang agak rapat dari kecil, sekarang dia dah nampak semua aurat saya ketika dia mandikan saya. Dia kata kat saya, jangan fikir bukan bukan. Anggap jer macam seorang Abang jaga seorang Adik. Saya selalu menangis kat dia dan cakap kat dia yang saya tak mengandung pun. Saya tak pernah buat perkara keji tu. Dia hanya mengangguk dan selalu cakap yang dia percayakan kata kata saya. Dia selalu bagi saya kata kata semangat.

Kami tak pernah tidur sekatil, sepanjang perkahwinan kami tidur dibilik asing asing. Cuma sekali sahaja kami tidur sekatil, masa tu dia urutkan kepala saya masa demam, kebetulan dia baru balik dari kerja terus terlena atas katil saya, tapi kami tak pernah melakukan hubungan kelamin. Dia tak pernah nak mengambil kesempatan terhadap saya.

Dua bulan berlalu. Kami berdua jalani hidup seperti pasangan yang awkward. Yelah, Sepupu yang selalu mengusik saya masa zaman sekolah, kini dah jadi suami saya. Dulu dia seorang yang periang, suka sakat menyakat, sejak berkahwin jadi agak pendiam. Kami bercakap bila perlu jer. Time makan pun kami jarang bersembang. Saya tak bekerja, hanya suami jer bekerja.

Saya pernah terbaca payslip dia, gaji bersih nya 1700+, kami duduk dirumah sewa. Sebulan rm500, tapi yang buat saya terharu, suami saya tetap bagi saya RM500 untuk nafkah zahir setiap bulan, jadi dengan baki RM700 tu lah dia guna untuk belanja dapur, minyak motor, bil telefon dan duit kopi dia sementara tunggu gaji bulan seterusnya.

Keluarga belah saya langsung tak ambil peduli pasal saya, hanya kakak saya jer yang selalu melawat saya dekat rumah. Bulan April yang lalu, satu perkara telah berlaku. Saya tak tahu samaada saya nak gembira ataupun sedih.

Pada satu pagi perut saya sakit sangat. Cairan merah mengalir dari alat sulit saya dengan kuantiti yang banyak. Saya ingatkan peri0d. Masa tu sakit bercampur gembira, saya fikir saya tak pregnant, saya ajak suami pegi buat medical checkup sekali lagi, kali ni di Hospital Kerajaan.

Rupanya, ada ketumbuhan di rahim saya. Doktor cakap mungkin itu lah punca kitaran haid saya terbantut pada hujung tahun lepas. Doktor suruh saya jalani 0peration untuk buang ketumbuhan tersebut. Suami pun bersetuju.

Segala kos 0peration, Suami saya tanggung dengan duit simpanan dia masa bujang dulu. Selepas 0peration, dia ambil cuti selama 2 minggu untuk jaga saya dalam pantang. Saya mula jatuh cinta dengan sikap prihatin dan penyayang dia terhadap saya.

Tapi saya tak bagitau. Saya malu kalau saya bertepuk sebelah tangan. Setelah pulih dari 0peration, keluarga saya datang jumpa suami saya. Ayah saya mintak supaya kami berpisah lebih awal. Saya disuruh sambung sijil master. Saya geram dengan tindakan selfish ayah.

Tapi suami saya seakan menurut saja permintaan Pakcik dia. Bulan puasa yang lepas, dia naik Pejabat Agama untuk urusan dokumen perpisahan. Saya sedih. Saya dah terlanjur sayangkan suami saya. Raya baru ni saya ada bertanya pada dia.

“Abang betul ke nak berpisah dengan saya?” Dia hanya gelak. “Betul la, kan haritu perjanjiannya macam tu.” Walaupun dia ketawa, tapi saya tau yang dia jugak sedih nak berpisah dengan saya. Mungkin ego lelaki yang membuatkan dia susah nak cakap yang dia jugak sayangkan saya atau mungkin dia taknak bergaduh dengan ayah saya. Lepas dengar dia cakap macamtu, saya tak jadi nak luahkan perasaan saya pada dia.

Hujung bulan ni, kami akan naik ke Mahkamah untuk lafaz talak. Saya sedih sangat. Saya taknak berpisah dengan dia. Saya sayang suami saya sangat sangat. Saya rasa saya takkan jumpa dah lelaki yang baik macam Sepupu saya ni. Masa takda orang nak percaya dengan saya, dia jer lah yang selalu bimbing dan percaya dengan apa yang saya cakap dulu. Saya mohon sangat pendapat kakak kakak, apa yang saya perlu buat untuk selamatkan perkahwinan saya ni. Perlu ke saya bagitau cepat perasaan saya pada dia? Mohon semua doakan yang terbaik untuk saya dan suami.

Part 2 – Hud Asyikin

Assalamualaikum Admin. Saya confessor yang tulis semalam pasal nak berpisah dengan sepupu saya hujung bulan ni. Sebelum tu, saya nak cakap terima kasih banyak banyak pada akak akak yang bagi komen membina pada saya.

Saya ade terbaca jugak komen komen yang kata saya ni menipu lah, bajet bajet Maryam Nabi Isa lah. Saya tak pernah pun cakap saya ni semulia Ibu Nabi. Dan ade jugak yang cakap, saya mereka cerita, jujur saya cakap sikit pun tak ambil hati dengan komen begitu. Apa yang boleh saya buat. Saya doakan anda dan ahli keluarga tak terkena penyakit begitu.

Saya rasa serba salah sebab post saya ramai yang bertengkar. Ada jugak komen yang cakap suami saya lurus dan pendidikan rendah lah. Sebenarnya, suami saya abis belajar dulu. Dia 2 tahun tua dari saya. Dia ade degree dalam kos pengajian kaunseling. Muet dia pun tinggi dari saya. Cuma dia suka buat kerja yang tak duduk dalam ofis. That’s why dia kerja deliver.

Terima kasih kepada Kak Cahaya Iman Haykal. Komen akak yang paling awal bagi dorongan pada saya semalam. Tak lupa jugak pada akak akak yang lain. Terima kasih sekali lagi. Masa saya taip confess petang semalam, saya masih duduk kat umah parent sejak dari hari raya lagi. Jadi dah lebih kurang 3 minggu saya tak duduk dengan suami. Lepas abis cuti raya dia balik KL terus masuk kerja.

Sebenarnya, lepas akak akak komen suruh saya luah perasaan pada sepupu saya tu, saya tak ikut pun cakap akak akak semua. Saya rasa biarlah apa nak jadi pun jadi lah. Tapi saya tak sangka malam tadi, saya dapat wassap dari dia.

“Apa perasaan dapat banyak likes? Seronok ke buat macamtu?” Saya tetiba risau kalau kalau dia baca post tu. Saya tukar topik tanya dia dah ke makan belum. Dia reply, “Kemas kain baju, esok pagi saya datang ambil. Duduk rumah orang lama lama. Macam takde rumah sendiri pulak”.

Saya jadi geram pulak dia mesej macam tu. Saya kemas semua pakaian. Time nak tidor tu, saya asyik terkenangkan kalau esok pagi dia marah marah saya pasal post tu. Walaupun dia bukan jenis baran tapi saya pernah tengok dia berkasar dengan adik dia pasal adik dia mer0kok kat asrama, itupun 5 tahun lepas.

Pagi tadi dia sampai, naik kereta Saga dia tu. Terkejut jugak. Biasanya dia tak pernah bawak kereta kalau jalan jauh. Balik kampung haritu pun kami naik bas jer. Lepas salam salam dengan family, kami terus balik. Dia taknak stay lama lama kat rumah Ayah saya.

Sepanjang kami dalam kereta tadi, dia senyap jer tak cakap cakap ape. Saya pun tak berani nak tegur macam macam. First time tengok dia serius. Biasanya blur dan cool jer. Sampai kat rumah, saya tanya lah kenapa ambil cuti hari ni? Saya boleh naik bas balik KL. Dia diam jugak. Dari petang bawak ke Isyak dia masih senyap. Saya pun tak berani la nak tanya banyak kali. Tengah nak lelapkan mata tadi, dia wassap saya macam dalam gambar kat bawah ni.






Saya rasa malam ni saya lah insan yang paling bahagia sekali atas muka bumi. Terima kasih sangat pada akak akak yang doakan kami. Semoga Allah jer yang dapat balas semua jasa baik akak-akak semua. Harap2 dia tak baca post saya yang ni. Mesti dia marah lagi. Btw, terima kasih sekali akak akak semua. Rasa lapang jer dada sekarang ni.

Part 3 – Hud Asyikin

Assalamualaikum Admin. Ni saya Hudzaifah. Suami Asyikin. Nak mintak tolong Admin, boleh tak delete pic conversation WhatsApp yang wife saya bagi haritu? Segan ler. Boleh ye Min? Ouh, lagi satu nak bagitau. Terima kasih pada Admin dan semua yang mendoakan rumah tangga kami. Nak bagitau, kami memang tak jadi berpisah. Hal Family pun dah settle kelmarin, jadi boleh lah padam posting posting Wife saya sebelum ni.

Sebenarnya banyak misunderstanding jer pun. Hahah. Ini pun saya check messenger dia. Baru jumpa fake account dia ni. Hahah. Ini first time saya yang confess kat KRT ni. Lepas post yang ni saya akan delete akaun dia ni. Weekend ni kami pindah rumah baru dekat area Bukit Gasing, PJ. Kami ingat nak buat kenduri doa selamat sikit.

Nak jemput semua tak mampu. Sape yang duduk dekat area tu, komen lah kat post ni. Nanti saya inbox invite personal. Boleh kenal kenal jiran setempat. Yang duduk Taman Dato Harun atau Taman Medan pun boleh komen. Sekali lagi, terima kasih pada yang mendoakan hubungan kami sebelum ni. Moga Allah SWT kurnia kan ganjaran yang setimpal pada kakak kakak semua. Ameen.

Tamat. Kisah Hud Asyikin di atas pernah viral pada tahun 2017. Buat Hud dan Asyikin, semoga rumahtangga yang dibina kekal ke hujung hayat. Maaf, kami terpaksa sertakan conversation WhatsApp korang supaya cerita tidak tergantung. Hahaha. Tetapi, itulah buktinya kisah cinta hebat korang. Sumber : Kisah Rumah Tangga

Bini Hamil Tapi Bukan Dari Benih Suami. Suami Nak Taknak Terpaksa Terima Sebab Mak Mertua Bagi Dia Sesuatu Yang Tak Dapat Dia Nak Tolak. Akhirnya Ini Yang Berlaku.

Baca perlahan-lahan dan ambillah Pengajaran apa yg pernah berlaku kepada saya ini. Jadikan ini sebagai panduan. Hi assalamualaikum. Bila orang tengok isteri aku ini baik, bertudung labuh seperti ustazah tetapi, belum sampai 7 bulan berkahwin, dah beranak. Senang cakap, aku ini menjadi pak sanggup.

Aku tinggalkan dia selama 3 hari untuk beri ruang diri aku berfikir. Tudung besar dia hanya untuk berlakon sahaja. Demi ibunya, aku terima dia seadanya. Ibunya juga merayu rayu utk terima anaknya bg ttup aib dan mulut jiran setempat. Kata2 ibu dia buat aku lemah,xdpt tolak dan rela jd pak sanggup.

Aku tak nak tahu kisah dia sebelum kahwin. Walaupun bayi tu bukan dr benih aku, tetapi aku anggap mcm anak aku sendiri. Aku jaga dan besarkan dia sebab dia tidak bersalah. Dan aku xpernah sesekali bertanya pada isteri siapa lelaki tu, dan mengapa pilih aku jd pak sanggup. Selepas isteri bersalin, kami berpindah.

Bermulalah kucar kacir kehidupan aku. Dia surirumah, tetapi: Rumah macam tongkang pecah. Kalau tidur depan TV, tilam itu kalau aku tak angkat, memang di situlah selama seminggu. Satu bilik penuh dengan baju yang tak berlipat.Tak nak memasak.

Kuat cemburu. Aku pergi kerja pun dia tak bagi guna perfume dan tak bagi aku sterika baju. Maka terpaksalah pergi keja dengan baju comot.Tak nak sembahyang.Keluar rumah tak nak tutup aurat. Apa yang paling buat aku malu ialah bilamana jiran-jiran menegur suruh aku menasihatkan isteri sebab mereka malu tengok.

Sudah puas aku berikan nasihat tetapi tak jalan. Selepas dua tahun, rezeki aku lebih. Sebelum pergi kerja, aku kemas rumah, basuh baju, sidai baju. 100% rumah aku kemas. Makan, hari-hari beli di luar. Settle satu masalah. Hari-hari kami brbalah sebab sikap cemburunya.

Dia tak izinkan aku pergi ke rumah mak sebab cemburu dengan bekas kekasih aku. Padahal, aku bercakap dengan bekas kekasih pun tidak sebab dia dah kahwin dan menetap di negeri lain. Terpaksa pergi rumah mak secara diam-diam sebab tak nak brbalah dengan isteri.

Aku dah slowtalk baik-baik suruh ubah pakaian, tutup aurat, tak jalan juga. Dah marah pun sama juga.Opss..sebelum terlupa aku buat bisnes dapat sub kontrak. Bulan tu aku dapat keuntungan lebih Aku bagi isteri RM3,000, suka hatilah dia nak beli apa. Aku tak kisah. Aku belikan mak aku gelang emas harga RM2,000. Masa nak beri pada mak, isteri ada temankan sekali. Mak bukan main gembira suka tengok hadiah itu.

“Kau belikan mak gelang, untuk isteri ada beli sekali tak?” tanya mak. Belum sempat aku jawab, isteri dah buka mulut. “Isteri dia tak penting, mak lagi penting. Kalau dia dah beli mak gelang, habislah duit. Bila habis duit, saya tak dapatlah beli barang kemas,” katanya menyebabkan wajah mak terus berubah. Mak letak balik gelang itu ditangan aku dan suruh berikan pada isteri. “Mak dah tua, untuk apa mak pakai emas? Tak ada sesiapa pun nak pandang mak,” kata mak sambil senyum tetapi air mata mak dah bertakung.

Tak cukup ke RM3,000 yang aku beri? Gelang RM2,000 saja. Sedih hati aku bila tengok wajah mak. Rumah pun aku tak kemas lagi. Aku dah mampu upah orang. 4 kali seminggu datang kemas. Selepas setahun berlalu, isteri kantoi ada jantan lain.

Isteri beri alasan yang mereka hanya berkawan saja, tidak lebih dari itu. Kawan dia boleh makan suap-suap tangan. Jantan itu sebenarnya adalah bekas teman lelaki yang membuatkan dia bunting dulu. 4 bulan lepas, kami bergaduh dan dia keluar dari rumah, duduk dengan teman lelaki dia.

Anak-anak dia tak nak jaga, semuanya diserahkan kepada aku termasuklah anak aku yang sulung itu. Kini kami dalam proses berpisah. Aku tak tahu dimana silapnya aku sebagai suami. Semua kemahuan dia aku dah turutkan. Tetapi aku gagal mendidik dia menjadi isteri yang solehah.

Ternyata aku ini hanya tempat persinggahan dia sewaktu dia dalam keadaan sesak. Mungkin dia akan lebih bahagia bersama teman lelakinya yang juga merupakan suami orang. Aku tanya, apa silap aku, kekurangan aku sebagai suami? Duduk rumah cuma jaga anak sahaja.

Yang lain semua aku upah orang buatkan. Duit belanja kereta dia pun aku bagi. Kalau bab batin, seminggu 3 kali aku bagi. Dia nak kebebasan, nak lepak sampai tengah malam dengan kawan-kawan. Dia bosan duduk rumah sebab aku suruh solat, suruh tutup aurat. Aku dah buat sehabis baik, aku dah jalankan tanggungjawab sebagai suami. Jika kebebasan yang dia mahukan, daripada aku terus menambah dosa, lebih baik kami berpisah. Bekas kekasih aku kini berstatus ibu tunggal.

Pemergian suami. Mak suruh aku kahwin dengan dia tetapi aku tolak sebab serik dan tak nak perkara lama berulang. Sekarang aku fikir nak besarkan tiga orang anak aku. Aku jarang online, banyak k0rbankan masa dengan kawan-kawan semata-mata untuk dia. Balik kerja jam 5 terus duduk di rumah tak keluar. Aku terima ketentuan Allah. Aku bukan nak mengaibkan bekas isteri sebab korang pun tak kenal aku. Aku nak luahkan perasaan, nak legakan hati. Kepada yang nak kata ini cerita rekaan, terpulanglah. – dunia kini.

Jangan lupa like, follow dan share page Apampink gaisss! Semoga yang membaca ni dimurahkan rezeki selalu dan semoga Allah permudahkan segala urusan kita semua ðŸ™‚

SUMBEr – penajalanan via apampink


-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post