Mila Jirin pernah dibawa ke rumah Adik Nurin Jazlin. Mila dedahkan kaitan sebenar dia dan pemergian Nurin yang pernah tular dahulu

” 11 sept 99 jam 6.30am lahir Nurin JazIin ke dunia. Di pinjam hanya sementera & tinggalkan keluarganya di dunia selama lamanya pada 17 sept 2007, selamat ulang tahun ke 21thn kak ngah. Al-fatihah dibaca.”

Mila Jirin pernah dibawa ke rumah Adik Nurin Jazlin. Mila dedahkan kaitan sebenar dia dan pemergian Nurin yang pernah tular dahulu
Demikian hantaran ditulis Jazimin, bapa kepada adik Nurin JazIin yang yang pergi buat selamanya ketika berusia 8 tahun.

ARTIKEL MENARIK:Hampir 3 tahun Anuar Zain menyepi dari industri. Dalam diam rupa rupanya ini yang terjadi pada Anuar Zain yang ramai tak tahu. Warganet tergamam rupanya ini yang jadi pada Anuar Zain.
loading...


Semalam juga adalah hari kelahiran adik Nurin yang ke 21, sekiranya dia masih hidup. Siapa sangka sudah 13 tahun kejadian menimpa Nurin yang pernah menggemparkan negara ketika itu.Mila kongsi cerita pernah berkunjung ke rumah Nurin


Penyanyi, Mila Jirin turut berkongsi tentang kunjungannya ke rumah keluarga Nurin JazIin Jazimin di Wangsa Maju, 13 tahun lalu.” Saya tidak berapa ingat situasi sebenar ketika itu kerana ia sudah lama berlalu.” Namun apa yang boleh dikatakan, saya berjumpa adik beradik Nurin dan beri kata-kata semangat kepada mereka.”Mila atau Norsyarmilla Jirin, 32, yang juga juara pertandingan nyanyian realiti Akademi Fantasia 2007 dibawa berkunjung ke rumah keluarga Nurin terbabit berikutan lagunya berjudul Pergimu dihasilkan khas buat pemrgian Nurin JazIin.

” Alhamdulillah saya diberikan kesempatan untuk merakamkan album pertama.” Ketika itu juga, kita dikeejutkan dengan kejadian kehilangan adik Nurin JazIin.” Kebetulan Datuk Freddie Fernandez yang ketika itu Pengurus Besar Maestro Records mencipta lagu khas buat adik Nurin JazIin ini yang liriknya ditulis oleh Habsah Hassan.


” Selain berbual dengan adik beradiknya, saya juga berbual dengan ibu bapa Nurin.” Saya pun masih muda ketika itu, jadi agak terbatas juga cara kita berikan motivasi kepada mereka yang sedang bersedih.” Apapun, saya harap pihak berkuasa dapat cari keadilan atas apa yang berlaku dan semoga keluarga adik Nurin JazIin diberikan pembelaan sewajarnya,” katanya yang ketika dihubungi berada di Johor Bahru kerana menjayakan persembahan.

Harian Metro hari ini melaporkan kes libatkan Nurin JazIin Jazimin sentiasa aktif dan tidak pernah ditutup.Perkara itu dinyatakan oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador, yang memaklumkan bukti penting dalam kes berkenaan sentiasa berada dalam bank data PDRM.

Media melaporkan Nurin JazIin, 8, dilaporkan hilang selepas pergi ke pasar malam berhampiran rumahnya di Seksyen 1, Wangsa Maju pada 20 Ogos 2007.Nurin dikatakan dilarikan seorang lelaki menaiki sebuah van putih.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di @KLPRESS. Sumber : http://limauais.pw/

 
loading...


Keluar Bilik Je Kena Bahan. Mengejutkan Bila Tiba Tiba Mila Jirin Tampil Bersuara Bongkarkan Kisah Lepas Malam Pertama Dia Dengan Suami. Rupanya Ini Yang Terjadi.

Penyanyi Mila Jirin akui menjadi pengantin adalah kenangan lucu yang sukar hendak dilupakan. Menurut Mila dia ‘dibahan’ teruk sebelum dan selepas malam pertama pernikahannya sehingga dia tersimpul malu. “Jadi pengantin memang kenangan paling tak dapat lupa, bayangkan….

“Bila esok nak nikah? Harini paling teruk kena bahan dengan family dan kawan-kawan hahahaha “Faham Faham lah” “Hari nikah tu, kena bahan lagi. Malam tu jangan nak sebut perkataan “Mengantok” hahaha akan dibahan bahan hahah.

“Esok pagi??? Keluar bilik ja semua senyum…kita pun tersipu sipu malu…. “Hahahah itu lah lumrah bila jadi raja sehari,” katanya. Mila berkongsi cerita tersebut di akaun Instagram miliknya. Menerusi entri tersebut dia memuat naik foto kek dengan tulisan di atasnya ‘Happy Last Virgin Day’.

Mila dalam masa yang sama mempromosikan kek yang dijualnya. Entri tersebut mendapat perhatian pengikutnya yang turut mempunyai pengalaman yang sama. Terdahulu, Mila telah mendirikan rumah tangga bersama Ahmad Ailis pada 11 November 2015. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang cahaya mata, Mohd Arif Zikri pada 12 Mei 2017. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Like Page Kami Juga Di Facebook @Kucing Media Online

Sumber : GEMPAK

Mila Jirin tak lokek bayar lebih

PENYANYI Mila Jirin berkongsi tips berjaya dalam perniagaan supaya tidak lokek atau kedekut dengan usahawan kecil. Mila yang juga ahli perniagaan berkata, dia sentiasa mengamalkan dengan memberikan hadiah berupa bayaran tambahan bagi setiap makanan yang dibeli.

“Baru-baru ini selepas makan nasi ulam di sebuah kedai di Kelantan, saya terlihat peniaga rojak buah. Disebabkan suka dengan kuah rojak itu, saya minta lebih sikit dan sedia membayar lebih untuk tambahan kuah itu. “Harga sebungkus ialah RM5, jadi saya beli dua dan kena bayar RM10. Saya bertanya untuk harga tambahan kuah itu, tapi kakak yang menjual geleng kepala tanda tak perlu bayar. Kebetulan saya memang memegang not RM20, jadi saya beritahu supaya baki itu simpan.

“Kakak itu tak mahu, tapi selepas saya cakap ia hadiah dan dia okay. Bukan nilai RM10 ini yang nak saya fokuskan, tapi kita sebagai usahawan jika nak berjaya jangan lokek membantu usahawan kecil. “Apabila beli di gerai tepi jalan, sentiasa ajar diri untuk bagi lebih sedikit kepada mereka dan sentiasa sebut ‘saya hadiahkan’ dan niat dalam hati, moga dapat hadirkan sedikit kegembiraan buat si penjual tadi. Janganlah cakap saya sedekah nanti mereka segan nak ambil,” katanya.

Menurut Mila, jika kita sering membahagiakan orang, Allah juga memberikan kebahagiaan berlipat kali ganda buat diri kita. “Bayangkan, apabila kita sering bahagiakan orang? Insya-Allah, Allah beri kebahagiaan buat kita berlipat kali ganda. Jadi, selepas ini kita lebih lebihkan wang kecil dalam beg atau poket buat kita sama-sama beri bahagia dan nikmati kebahagiaan kepada orang lain. Banyak memberi ubat hati jadi bahagia,” katanya

Apa yang nak dimalukan, kata Mila Jirin

“APA yang nak dimalukan? ya memang betul saya jual durian,” demikian pengakuan usahawan berjaya yang juga penyanyi, Mila Jirin setelah membuat pengumuman itu di Instagram miliknya. Mila berkata, menceburi bidang perniagaan buah durian itu adalah salah satu inisiatif untuk menampung kos syarikat susulan perniagaan perkahwinan tidak dapat diteruskan kerana wabak koronavirus (Covid-19) melanda negara.

“Sebenarnya buat pertama kali dalam hidup ini, saya jual durian dari Balik Pulau, Pulau Pinang, Pahang dan Johor. Khas buat anda warga kota. “Kenapa saya jual durian? Kerana syarikat saya yang menjalankan perkhidmatan majlis perkahwinan BizMilla tidak dapat beroperasi buat masa sekarang kerana wabak Covid-19.

“Jadi, saya cuba terokai bidang baharu ini. Alhamdulillah sambutan hangat dan terima kasih yang datang dan sanggup beratur untuk mendapatkan durian saya,” katanya menerusi satu rakaman video durasi 2 minit 33 saat.Paparan Instagram Mila Jirin

Menurutnya, perniagaan baharu itu juga untuk menampung gaji pekerja yang selama ini setia berkhidmat untuknya. “Ini salah satu cara saya mempelbagaikan pendapatan syarikat, selain menjalankan perniagaan kek dan mengambil alih perniagaan makanan di sebuah restoran.

“Pekerja juga bergantung harap kepada kami kerana ia melibatkan pendapatan mereka. “Saya kira ini rezeki pekerja saya juga selain menampung kos operasi perniagaan saya selama ini,” katanya. Mila berkata, kepada orang ramai yang ingin menikmati durian itu boleh berkunjung di Putra Perdana, Puchong Selangor.

via Era Kini


-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post