Perbezaan umur 5 tahun. Raja Afiq bongkarkan kisah percintaannya terdahulu dengan wanita yang lebih berusia dan tempoh perkenalan dia dan Soffwany yang mengambil masa yang agak singkat

Perkenalan singkat Raja Afiq dan Soffwany akhirnya membawa ke jenjang pelamin.MESKIPUN isteri lima tahun lebih tua, pelakon Raja Afiq tidak melihat jarak umur itu sebagai penghalang untuk dia dan Soffwany Yusoff mengecapi kebahagiaan dalam rumah tangga yang dibina.Menurut Afiq, 26, umur hanyalah angka dan dia tidak malu mengakui pernah berkawan dengan ramai wanita yang lebih berusia sebelum ini.

Perbezaan umur 5 tahun. Raja Afiq bongkarkan kisah percintaannya terdahulu dengan wanita yang lebih berusia dan tempoh perkenalan dia dan Soffwany yang mengambil masa yang agak singkat



“Berbeza hanya lima tahun… tiada masalah usia kerana saya rasa pengalaman dan sejarah saya sebelum ini memang dengan wanita lebih berusia.”Tentang Soffwany… saya jarang jumpa perempuan lembut, bila tengok dia terus tertarik dan rasa menyenangkan hati. Dia pun faham dengan kerja kita dalam industri ini, jadi banyak keserasian kami.”Tengok Soffwany terus rasa nak kahwin. Saya mula serius kenal dia pada awal tahun ini, walaupun perkenalan singkat bermula awal tahun tapi rasa macam dah lama kenal!,” katanya kepada mStar.

ARTIKEL MENARIK:Kecoh Neelofa pakai baju sedondon dengan PU Riz. Akhirnya Neelofa dan PU Riz tampil bongkarkan hubungan mereka. Mengejutkan rupa rupanya ini hubungan mereka selama ini.
loading...


Raja Afiq dan Soffwany miliki banyak keserasian.Raja Afiq dan Soffwany, 31, bernikah secara tertutup di Masjid Diraja Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam, Selangor pada Sabtu.Pada majlis itu, Raja Afiq menyerahkan wang hantaran berjumlah RM15,000, mas kahwin sebanyak RM1101 beserta lima dulang dan dibalas dengan tujuh dulang pihak perempuan.

Walaupun perkenalan singkat bermula awal tahun tapi rasa macam dah lama kenal!

Pasangan ini kemudiannya diraikan dalam satu majlis sederhana untuk kenalan dan media di Bukit Jelutong, Shah Alam.Sementara itu, Soffwany yang bertugas sebagai Pasukan Gerakan Udara Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkata dia akan meneruskan kerjaya sebagai anggota badan beruniform itu.

Soffwany akan teruskan kerjaya sebagai anggota PDRM.“Selepas kahwin saya akan teruskan tugas sebagai anggota PDRM… tapi dalam masa sama saya masih aktif dalam bidang nyanyian dan tiada masalah untuk saya penuhi undangan nyanyian jika jadual itu bersesuaian.”Suami juga tidak membenarkan saya untuk teruskan kerjaya sampingan sebagai penyanyi kerana dia pun orang industri dan memahami kerjaya ini,” ujarnya.Raja Afiq dan Soffwany mula serius menjalinkan hubungan pada awal tahun ini dan mengikat tali pertunangan pada Mac lalu.Pasangan ini sepatutnya mendirikan rumah tangga pada Ogos lalu namun terpaksa menangguhkan majlis tersebut kerana penularan wabak Covid-19.-mstar

Acara Pernikahan Diadakan Secara Tertutup. Raja Afiq Akhirnya Sah Jadi Suami Polis Tular Soffwany Yusoff Pagi Semalam Dan Ini Jumlah Hantaran Yang Raja Afiq Serahkan

Raja Afiq dan isteri dinikahkan di Masjid Diraja Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam, Selangor pada pukul 9 pagi.DENGAN sekali lafaz, pelakon Raja Afiq sah menjadi suami kepada anggota polis yang juga penyanyi baharu, Soffwany Yusoff, 31, pada Sabtu.Pasangan itu dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan iaitu Mohamad Yusoff Lebai Hamzah di Masjid Diraja Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam, Selangor pada pukul 9 pagi.

Majlis pernikahan diadakan secara tertutup dihadiri oleh keluarga terdekat.Pada majlis itu, Raja Afiq menyerahkan wang hantaran berjumlah RM15,000, mas kahwin sebanyak RM1101 beserta lima dulang dan dibalas dengan tujuh dulang pihak perempuan.Pasangan ini kemudiannya diraikan dalam satu majlis sederhana untuk kenalan dan media di Bukit Jelutong, Shah Alam.

Acara pernikahan diadakan secara tertutup dan dihadiri oleh keluarga terdekat.Sementara itu, pelakon drama Sayangku Kapten Mukhriz ini bersyukur apabila pernikahan mereka dipermudahkan.“Alhamdulillah syukur dipermudahkan semuanya, memandangkan sekarang kita dalam Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan, jadi kita adakan majlis pernikahan mengikut prosedur operasi standard.

“Biarpun perkenalan kami singkat, jodoh itu kuat mendekati kami. Kami berkenalan sejak hujung tahun lalu. Rapat dalam awal tahun ini, ” katanya.Raja Afiq atau nama sebenar Raja Muhammad Afiq Raja Razali dan bekas peserta program Suara V1ral ini akan berbulan madu di Pulau Langkawi.Ditanya mengenai cahaya mata, Raja Afiq berkata mereka tidak merancang dan bersedia menerima rezeki itu pada bila-bila masa.Menerusi laporan mStar pada Mei lalu, pasangan ini berkata sepatutnya melangsungkan pernikahan pada Ogos tetapi terpaksa ditangguhkan.-mstar

Tunang Kena Masuk Wad. Raja Afiq Dedahkan Punca Sebenar Soffwany Dimasukkan Ke Wad Sejak Dia Mengalami Dua Simptom Ini

Penyanyi yang juga merupakan tunang kepada pelakon Raja Afiq, Soffwany terpaksa menerima rawatan di wad sebuah pusat perub4tan di Subang Jaya, Selangor selepas mengalami kercunan makanan. Soffwany yang juga merupakan bintang program realiti Suara V1ral itu berkata, dia mula dimasukkan ke wad sejak malam semalam selepas mengalami cirit-birit dan mvntah tanpa henti sejak dua hari lalu.“Saya dah mula cirit-birit dua hari lepas selepas makan nasi lemak yang dijual di sebuah gerai. Doktor kata kemungkinan saya kercunan makanan.“Pada mulanya saya hanya pergi ke klinik, namun, keadaan semakin teruk apabila saya mula mvntah-mvntah pula dan minta tolong Afiq bawa pergi ke h0spital,” katanya ketika dihubungi Gempak.


loading...


Begitupun menurut Soffwany, dia kini ditahan di wad pengasingan sementara menunggu keputusan ujian saringan C0v1d-19.“Sekarang ni pun saya masih menunggu di wad sementara dulu sebab prosedur operasi standard (SOP) untuk masuk wad sebenar kena tunggu keputusan saringan C0v1d-19 negatif“Doktor kata nak buat pemeriksaan secara menyeluruh dulu. Petang ini saya akan buat ultrasound (ujian imbasan ultra bunyi),” katanya yang juga merupakan anggota polis.Begitupun, katanya, keadaan dirinya kini sudah beransur baik.Soffwany mengikat tali pertunangan dengan Raja Afiq pada Mac lalu secara rahsia sebelum berkongsi kepada umum dua bulan kemudian.

Saksikan program yang menampilkan Soffwany di Astro pada telefon pintar anda melalui aplikasi Astro GO. Muat turun aplikasi Astro GO di Google Play dan Apple Store sekarang. Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah C0v1d-19!

Hilang Suara Sampai Tak Boleh Bercakap. Soffwany Luah Rasa Syukur Bila Dia Lepas Ke Pentas Seterusnya

Soffwany bersyukur dapat melangkah ke pentas akhir program Suara Viiral. PENYANYI Soffwany Yusoff meluahkan rasa syukur apabila berjaya menjejakkan kaki ke pentas final program realiti Suara Viiral yang bakal bersiaran di Astro Prima pada Rabu depan.Setelah hampir dua bulan bersaing merebut tempat di peringkat akhir, Soffwany mendedahkan minggu pertama mencabar mntal dan fizikalnya kerana dia berdepan masalah kesihatan sehingga mengganggu persembahan.”Konsert pertama paling mencabar dan buatkan saya rasa down kerana didatangi batuk-batuk sehingga hilang suara sampai nak bercakap pun tak boleh… mungkin sebab faktor cuaca dan kesibukan kerja tetapi saya gagahkan diri!

“Semasa suku akhir, tugasan duet bersama penyanyi juga agak mencabar kerana saya perlu menyanyi bersama artis yang lebih berpengalaman dan lagu pula ditentukan oleh produksi.”Sejujurnya setiap minggu tugasan diberi bukan mudah dan beberapa kali nama berada di bottom three tetapi saya terus bertahan dan gagahkan diri sehinggalah berjaya ke final, Alhamdulillah!,” katanya kepada mStar.

Soffwany pernah mengalami demam dan hilang suara pada minggu pertama pertandingan.Pada malam separuh akhir yang bersiaran pada Rabu lalu, Soffwany atau nama sebenarnya Fairuzziha Hazwany Mohamad Yusoff, 31, menyanyikan dua buah lagu iaitu Goyang Bali serta Rela dan berada di kedudukan dua terendah berbanding peserta lain. Konsert minggu ini diadili oleh dua juri tetap iaitu Akim Ahmad dan Misha Omar serta juri jemputan, Datuk Awie.Selain Soffwany, empat lagi peserta yang bakal bersaing di pentas akhir ialah Boy, Ameem, Bella dan Farah.

13 tahun bekerja sebagai polis, semestinya dunia hiburan cukup berbeza buat saya tapi sekarang ini saya sudah semakin terbiasa!

Ditanya bagaimana dia berdepan segala tekanan dan cabaran sepanjang menyertai pertandingan berkenaan, Sofwany berkata dia menerima dorongan dan sokongan daripada tunangnya yang juga pelakon Raja Afiq.”Sejak awal saya melangkah kaki ke dunia hiburan, saya sentiasa berfikiran positif… kalau rasa down ketika malam persembahan, saya cuba atasi dengan cari orang sekeliling yang boleh membantu.“Alhamdulillah tunang saya banyak memberi dorongan dan sokongan sehingga saya berjaya ke peringkat final Suara Viiral,” ujarnya.Soffwany terima sokongan dan nasihat tunang yang juga pelakon Raja Afiq.Sementara itu, Soffwany yang bertugas dalam Pasukan Gerakan Udara Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkata dia akan meneruskan kerjaya tetap sebagai anggota badan beruniform, namun akan cuba memenuhi undangan nyanyian mengikut kesesuaian waktu.

“Sepanjang pertandingan ini saya ambil cuti tanpa gaji kerana mahu beri komitmen sepenuhnya dalam program ini… selepas tamat program ini saya akan teruskan nyanyian dan bekerja seperti biasa.”Memandangkan nyanyian memang minat saya dari kecil, jadi perasaan itu tidak mungkin hilang dan saya akan teruskan dengan minat ini.”13 tahun bergelar pegawai polis, semestinya dunia hiburan cukup berbeza buat saya tapi sekarang ini saya sudah semakin terbiasa!,” katanya.-mstar

via Era Kini


-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post