“Dia cantik dan jutawan ternama” Ramai tak tahu dugaan buat Neelofa
loading...

Dugaan buat Neelofa

“Dia cantik dan jutawan ternama” Ramai tak tahu dugaan buat Neelofa

 


Dia cantik dan jutawan ternama. Tapi blm lagi sampai rezekinya Allah beri bahagia rumahtangga. Belum jelas lagi siapa jodoh dan pasangan hidupnya.

ARTIKEL MENARIK:“Tegur adik beradik tu dulu” – Minta Jangan Berspekulasi Lagi Isu Hubungan Dengan PU Riz, Netizen Minta Neelofa Tegur Sikap Adik Beradik?
loading...


Sepatutnya kita muhasabah. Hidup kita mungkin mudah bab jodoh dan cinta. Tapi Allah beri sedikit ujian bab wang dan harta. Allah buat kita rasa susah dan hidup sederhana. Kita berhutang dan tk ada harta.

Allah Maha Adil. Ujian dia ada, ujian kita pun ada. Siapa kata manusia ini sempurna, setiap orang ada bahagian ujiannya.

Namun mengapa bila dia diuji dalam isu hubungan, kita ejek2 dia dan hijabnya. Itu masalah hubungan, bkn masalah aurat. Kita ungkit dan doakan dia membuka auratnya. Dah kenapa dgn kita?

Adakah dgn ujian itu kita berharap sangat2 dia akan menjadi kufur kepada Allah swt? Oh jadi sekarang kalian semua tak sabar2 pula nak buktikan bahawa tanpa Pu Riz, dia akan tanggal semua dan tinggal berbikini ya? Lapar sangat nak tgk aurat org lain. Komen2 dari lelaki fasik sangat menjijikan. Kalian nak buktikan telaan hina kalian, yg dia berniqab kerana lelaki. Wow hebat semua!

Jadi jika begitu kita memandang solusi pada suatu dugaan dan musibah, apakah kita pula andai diuji akan kembali sesat dan berpaling dari Allah?

Patutlah ramai orang bila diuji dgn kesusahan duit dan kehilangan harta, kerjanya setiap hari marah2, maki hamun dan menghambur kata2 kesat pada sekelilingnya. Menyalahkan semua org atas kesusahannya.

Patutlah jarang yang diuji dgn kesusahan harta, semakin ingat kepada Allah. Rupanya apa yang dia doakan, jatuh pd dirinya. Dia doakan org menjadi fasik, rupanya dia jatuh dalam kefasikan itu sendiri. Nauzubillahimindzalik. Sadisnya manusia.

 

loading...


Kredit Suffiyah Ramadhani


Reaksi dari netizan

“Sebab itulah… TIDAK SEMUA kita boleh dpt serentak dalam hidup. Ada sihat, berharta tetapi tiada kebahagiaan. Ada yg bahagia tetapi kesihatan tak baik. Begitulah seterusnya.

” Setiap org ada bahagian n ujian msing2, Allah dh aturkn semuanya ,cuma kite kena kuat,tabah ,sabar n redha dsmping terus berusaha dan berdoa kpd Allah ,in shaa Allah apa jua mslh pasti kite dpt lalui dgn tng.,dan jd Allah sentiasa berada di dlm ati kite..

Sy doakan semoga lofa dan pu riz masih ada jodoh utk bersama…Aamiin.,

“Semoga lofa & pu riz tabah hadapi Ujian di saat lofa ingin berubah mencari keredhaan Allah..dibantu oleh pu riz membawa neelofa ke jln Allah.. membelanjakan harta di jalan Allah.. Rasulullah s.a.w dah bagitau.. Harta ni fitnah dunia.. kerana harta adik beradik putus silaturrahim… terjdi fitnah²x smua & Mcm² lg.. padahal harta kt dunia ni xda apa2 makna malah sgtlah hina seperti makanan yg nmpak indah & lazat di mata, tp akhirnya sesudah mkn akhirnya menjadi… Najis.. akhir zaman ni penuh fitnah.. semoga kita semua jgn menilai apa² dripda terjebaknya dlm fitn4h… Kita xtahu apa yg lofa & pu riz hadapi.. semoga dipermudahkan urusan lofa.. amin..

Reaksi PU Rahmat

Sementara itu, perkongsian NeeIofa turut mendapat reaksi seorang penceramah selebriti iaitu PU Rahmat.

Pemilik nama sebenar Rahmat Ikhsan Mohd. Sofyan itu menulis entri di Instagram beliau meminta orang ramai agar bersangka baik dan mendoakan yang terbaik buat NeeIofa dan PU Riz.

” Seperti mana yang diminta Lofa agar kita mendoakan yang baik-baik. Maka kita doakan yang baik-baik. Jika tidak mahu mendoakan . Kita hanya perlu diamkan diri.

” Jika kita tidak mahu ambil peduli. Itu juga salah satu tanda kebaikan.

” Diantara baiknya Islam seseorang adalah apabila meninggalkan sesuatu yg tiada kaitan dengannya.

Selain itu PU Rahmat turut menggariskan 3 perkara atau pengajaran yang diperolehi dari apa yang berlaku kepada NeeIofa.

” Lofa sudah pun jelas mengatakan semua itu fitnah. Akaun twitter yang spill the tea (sengaja membuat gosip) pun dah ghaib.

” Ada 3 hal yang kita belajar kali ini;

1) Mana-mana berita perlu diselidiki

2) Pertunangan fasa yang berat

3) Pernikahan bukan hanya hal 2 jiwa tetapi juga hal dua keluarga.

” Semoga semuanya baik-baik Riz dan Lofa..” akhiri PU Rahmat.


Berikut video penuh penjelasan dari Neelofa

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Neelofa serah kepada keluarga

Selebriti popular, Neelofa, 31, menyerahkan urusan perhubungannya dengan pendakwah bebas, Haris Ismail atau PU Riz, 25, di tangan keluarga.

Mengulas status hubungan terkini dengan PU Riz, Neelofa berkata, pasti ramai yang melihat foto-foto dalam laman IG keluarga dan sumber tidak berasas.

“Apa yang boleh saya cakap, setiap perhubungan ada cerita yang tersendiri. Tidak manis untuk saya mengeluarkan kenyataan berlebihan dan membelakangi keluarga saya serta keluarga Haris.

“Berikan kami masa, doakan kami dapat mencari titik penyelesaian terbaik. Bagi saya, lebih baik perkara ini diuruskan oleh keluarga kedua-dua pihak.

“Apabila ada cerita yang menokok tambah, keluarlah kenyataan tidak berasas yang boleh mengeruhkan keadaan,” katanya yang muncul menerusi video berdurasi 4 minit 55 saat dalam laman Instagramnya, semalam.

 


Sumber : http://trendingsangat.pw/



-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post