Masih sudi memaafkan walaupun dilakukan macam ni ketika hamil. Youtuber serik rujuk semula hanya demi anak.

Sebelum ini, tular di media sosial mengenai seorang Youtuber terkenal Indonesia iaitu Vioo Ryusakii yang dipercayai dikasari oleh suaminya sendiri. Lebih pilu lagi apabila Vioo dipukul ketika dia sedang berbadan dua.

Masih sudi memaafkan walaupun dilakukan macam ni ketika hamil. Youtuber serik rujuk semula hanya demi anak.



Menyesal rujuk balik dengan suami

ARTIKEL MENARIK:Anak 2 tahun pergi buat selamanya gara gara dipatk ular. Sebak lihat ibu bapa beri ciuman terakhir.




Walaupun dia telah memaafkan si suami dan memilih untuk bersama kembali kerana mengenangkan nasib anak-anak yang masih kecil, namun akhirnya dia berasa serik dengan keputusan yang telah dibuat olehnya. Perkara berkenaan dinyatakan oleh Vioo sendiri di posting miliknya di Instagram.

Saya tidak akan pernah lupa (B*d*hnya saya kembali dengan alasan anak. Saya dipkul di bahagian perut masa hamil 2 bulan tapi saya dikatakan kuat drama sebab tak ada bukti. Saya dipkul depan anak pertama saya dan dilvdah serta ditmp4r semasa hamil Khanza (anak) 8 bulan. Saya dipkvl bahagian kepala pakai bantal dan dic3kik pakai tangan.

Menurutnya lagi, dia tidak akan pernah melupakan dengan apa yang telah dilakukan oleh suaminya itu. Apa yang mengejutkan lagi apabila lelaki berkenaan dikatakan pandai memutar belit cerita sehingga membuatkan orang terdekat percaya dengan kisahnya. Saya dipkvl dan ditolak ke dinding dan dipukul dengan menggunakan terminal elektrik untuk mengecas saya, saya diangkat dan kemudianya dicmp4k ke lantai.

Anak travma dengan sikap ayah


Ujarnya lagi, anaknya kerap merasa takut sepanjang masa dan tidak kira tempat kerana berasa travma dengan sikap si ayah. “Maafkan mamah El. Lebih baik mendapat kekerasan daripada mendekar keluhan El dan saksi yang melihat El dipukul Masdi (suami). Mak pun tak pernah pukul anak apatah lagi ditarik anak. Ayah kandung pun tak berani nak didik anak dengan gns.

Sekarang baru tahu kenapa El takut sangat untuk pergi ke sana sini dan asyik kata takut je. Walau bagaimanapun, sehingga kini suaminya itu menghilangkan diri dan keluarga belah suaminya pun dikatakan susah untuk diberitahu mengenai perkara berkenaan. Saya nak minta tolong warganet untuk sebarkan gambar Masdi supaya dia cepat dijumpai. Sumber : Vioo.Ryusakii21 & Oh bulan

Dedah Ada 8 Isteri Dan Semuanya Tinggal Dalam Satu Rumah. Sekali Pemuda Tersebut Dedah Cara Kenal Dengan Isteri Sampai Buat Ramai Terkejut.

Seorang artis seni tatu di Thailand menarik perhatian pengguna laman sosial selepas menddahkan bahawa dia tinggal bersama lapan isteri mudanya yang sangat mesra antara satu sama lain di dalam sebuah rumah, lapor portal berita Oddity Central semalam.

Status perkahwinan lelaki bernama Ong Dam Sorot itu didedahkan ketika dia menghadiri satu temu bual yang diacarakan oleh seorang pelawak Thailand. Sorot dikatakan berkahwin dan tinggal bersama kelapan-lapan isterinya dibawah satu bumbung yang menganggap diri mereka sebagai sebuah keluarga besar yang bahagia.


Menerusi rancangan yang sehingga kini mencecah tiga juta tontonan di Youtube itu, Sorot memperkenalkan setiap seorang isterinya dan bercakap mengenai cara mereka bertemu. Kesemua isterinya menyifatkan suami mereka sebagai lelaki paling baik dan paling bertimbang rasa di dunia. Isteri-isterinya juga mengaku bergaul dengan baik sesama mereka. 

Lelaki itu bertemu isteri pertamanya, Nong Sprite di majlis perkahwinan rakannya lalu dengan cepat meminta untuk dikahwinkan. Isteri kedua, Nong L bertemu dengannya di pasar, manakala isteri ketiga Nong Nan pula di h.ospital. Sorot bertemu dengan isteri keempat, kelima dan keenamnya menerusi media sosial iaitu masing-masing di Instagram, Facebook dan TikTok.


Isteri ketujuh, Nong Film pula ditemui semasa melawat kuil Phra Pathom Chedi bersama ibunya dan isteri kelapan, Nong Mai bertemu dengannya ketika dia bercuti di Pattaya bersama empat isterinya. Dua daripada isterinya kini hamil dan dia sudah memiliki seorang anak lelaki daripada isteri pertamanya. Lapan isterinya tidur di dalam empat bilik tidur dengan dua orang dibahagikan dalam setiap satu bilik.  Kesemua isterinya dikatakan tidak mempunyai m.asalah untuk menunggu suami mereka bergilir tidur di dalam empat bilik tidur tersebut.

Reaksi Orang Ramai

Mungkin dia ambik orang orang susah dan mi.skin tinggal di kawasan setinggan di kampung kampung sana utk dijadikan isteri. Tapi dia pilih yg cantik cantik je la. Satu dah tak larat nak jaga apa lagi 8. Kalau g.aduh satu rasa macam spuluh orng yang berg.aduh ini kan pula 8 orang p.ecah telinga kalau semua m.arah.


Jgn pikir tang sedap aje..tang nak bagi makan contoh gaji rm 5000 bahagi 8 rm 400 sorang makan pasir la gayanya. Aku ghisauu esok2 amann di alam sana je ramai tu. Hayati gambar ini bygkan t.ubuh si suami dibahagi lapan bahagia atau s.engsara?. Oleh itu hargai pengo.rbanan suami yg pemurah kasih spt ini. Kredit : Kosmo

Tular Rakaman 4 Madu Selamba Suka Ria Dalam Satu Kereta. Sekali Warganet Tampil Puji Suami Atas Didikan Isteri Isterinya.

Hidup bermadu bagaikan mimpi ngeri buat wanita yang telah berkahwin. Mana taknya, rata-rata tidak rela berkongsi kasih dengan suami tercinta apatah lagi hidup bersama sebagai satu keluarga. Namun, lain pula dengan perkongsian seorang wanita yang ternyata masih mampu tersenyum meskipun telah bermadu empat buat warganet terpegun.


“Babyboy happy dapat mommy baru lagi.”

Menerusi perkongsian @tgshamimi di Tiktok, meraih perhatian warganet apabila dia memuat naik ‘ketenangan’ 4 orang madu yang duduk sekali dalam kereta slap bergelak ketawa lagi!. Apa yang lebih menarik perhatian adalah hubungan mesra dan ‘baik’ sesama mereka yang dilihat tersenyum gembira ditambah lagi dengan gambar bersama di atas pelamin dipercayai perkahwinan madu yang ke-4.


loading...




Menjengah ke ruangan komen, pelbagai reaksi didapati dari warganet sama ada yang terkejut, tidak menerima malahan ada yang sempat berseloroh bertanya ‘tips’ diguna pakai oleh suami mereka sehingga mampu bekahwin 4.


“Suami amalkan apa sampai 4.” 

aku memang tak boleh nak terima kalau macam ni 

rasa nak tag wife tp tkut tidur dekat luar pula malam ni 

bkan bermadu betul pun

Sumber : https://transformasi.pw/

Disebabkan Mahu Cari Saham Akhirat Dan Terlalu Sayangkan Suami. Ezlynn Berhajat Nak Lengkapkan Kouta Buat Suaminya.

Kuala Lumpur: Selepas mengumumkan perkahwinannya dengan penderma hati pertama negara Wan Mohd Hafizam Wan Ismail pada 11 September lalu, penyanyi Ezlynn tampil pula memberitahu dia mahu mencari madu atau ‘isteri baharu’ untuk suaminya lagi.

Ezlynn, 39, atau nama sebenarnya Azline Ariffin yang dihubungi berkata, keputusan itu dibuat kerana dia terlalu menyintai suaminya, selain mahu mencari ‘saham akhirat’.


“Dalam Islam pun membolehkan lelaki berkahwin empat. Saya nak cukupkan suami saya ada empat isteri. Kalau ada yang sanggup bermadu dengan saya, boleh terus mesej di Instagram.

“Kita hidup hanya sementara, mesti kena gembira. Jom mengorak langkah menuju ‘jannah’ (syurga). Saya mengangkat sunnah Rasullullah SAW, dan saya yakin boleh hidup berma.du,” katanya berterus terang kepada Harian Metro.

Penyanyi lagu Hi Hi Bye Bye ini mengakui, dia sudah mula bertanyakan beberapa orang individu dan ada yang sudah bersetuju untuk menjadi madu baharunya.

“Cuma saya masih lagi cari yang sesuai untuk dia. Suami memang tahu berkenaan perkara ini kerana saya mengutarakan ‘hajat’ dan kami sudah bincang mengenainya.

“Sebab itulah saya putuskan nak cari madu yang baik dan sesuai, yang sudi terima saya sebagai madu juga.

“Maksudnya berkahwin dengan saya sekalilah dan bukan dengan suami saja. Sebabnya, nanti banyak perkara perlu dilakukan oleh kami bersama,” katanya.

Ezlynn berkata, mereka mengangkat sunnah Rasullullah SAW dan dia amat mementingkan kebahagiaan suaminya.

“Kebahagian suami penting bagi saya. Dalam dunia ini saya dah tak perlu apa-apa lagi. Saya nak cari saham akhirat saja.

“Mana-mana yang boleh saya dapat reda Allah dan ‘syafaat Rasulullah’, saya akan ikut. Inilah hadiah buat suami saya,” katanya.

Ezlynn sebelum ini berkata, Wan Hafizam, 45, memiliki ciri-ciri lelaki idamannya, kerana dia mencari seorang imam dalam hidupnya.

“Saya tertarik dengannya sebab hatinya. Dia orang yang hebat bagi saya dan tak berkira serta banyak membantu orang. Dia bukannya buat untuk dunia, tapi lebih kepada akhirat,” katanya.

Detik perkenalan Ezlynn dan suami, Wan Hafizam bermula apabila sama-sama terbabit dalam aktiviti amal dalam sebuah badan bukan kerajaan (NG0) pada tahun lalu. Sumber:hmetro

Dalam diam Ezlynn dah 2 minggu kahwin. Akhirnya terbongkar suaminya bukan calang calang orang.

Awalnya kami berdua kawan saja, tiada perancangan untuk kahwin pun. Tapi sudah jodoh kami untuk bersama,” kata penyanyi Ezlynn Ariffin, 39, yang mengesahkan bertemu jodoh dengan penderma hati pertama negara, Wan Mohd Hafizam Wan Ismail, 45.

Ezlynn atau nama sebenarnya Azline Ariffin berkata, pernikahan mereka berlangsung dua minggu lalu tanpa diadakan sebarang majlis. “Dia hubungi ibu bapa saya meluahkan hasratnya. Keluarga saya setuju dan ayah jadi wali, manakala abang jadi saksi.

Prosesnya amat mudah. Pernikahan kami dibuat dari rumah secara dalam talian. Lagipun kami tak pernah merancang untuk kahwin dan semuanya kerja Allah,” katanya kepada Harian Metro. Menurut Ezlynn, detik perkenalan mereka bermula apabila sama-sama terbabit dalam aktiviti amal dalam sebuah badan bukan kerajaan (NGO) pada tahun lalu.

“Kami kenal-kenal begitu sahaja dan dia ada tolong saya dalam beberapa kerja yang dilakukan. Saya tertarik dengannya sebab hatinya. Dia orang yang kuat agama dan tak berkira serta banyak bantu orang. Dia bukannya buat untuk dunia dan lebih kepada akhirat.

“Itu yang buat saya tertarik kerana saya pun dah tak cari dunia dan lebih kepada ak.hirat. Saya nak cari orang yang begitulah. Keluarganya pun sangat okey,” katanya.

Ezlynn berkata, dia menghormati kehendak keluarganya dan apabila mereka melarang mengadakan majlis secara besar-besaran. “Saya nak jaga keluarga dan bukan orang luar. Saya nak jaga Allah dan bukan semua orang.

Saya tenang jalani kehidupan tanpa perlu letak gambar kami di media sosial. Saya hormati semua orang. Saya tak nak tunjuk kebahagiaan kerana bimbang mengundang penyakit ‘ain’ jika ada yang melihatnya sehingga menyimpan bibit-bibit cemburu dalam hati.

“Saya tak nak ulas status suami kerana yang penting saya sudah selamat bergelar isterinya. Kalau orang nak salahkan fasal poligami, ibaratnya mengata Rasulullah SAW kerana dalam Islam dibolehkan,” katanya yang memohon masyarakat mendoakan kebahagiaan mereka.

Ezlynn sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan bekas pengurus peribadinya, Adam Fahmy Shamsudin pada 20 November 2011 sebelum berpisah pada 2017. Namun, perkahwinan mereka tidak dikurniakan cahaya mata. Sementara Wan Hafizam pula mempunyai tiga anak menerusi perkahwinan pertamanya. Sumber:HM via IG ezlynnariffin/ IG wanhafizam


Kredit -Era Kini


-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post