Mula2 Kagum & Baik Orangnya.. Bila dah terb0ngkar..” Tvlar WHI pernah temu ramah Balnu, uyaina Dedah sesuatu

Dalam video itu, Uyaina yang bertindak sebagai pengacara program WHI menemubual pengasas Rumah Bonda Siti Bainun Ahd Razali, yang hadir sebagai tetamu jemputan di episod yang membincangkan topik Berkorban Apa Saja itu.

Mula2 Kagum & Baik Orangnya.. Bila dah terb0ngkar..” Tvlar WHI pernah temu ramah Balnu, uyaina Dedah sesuatu



Antara soalan yang diajukan adalah bagaimana Bainun mengenepikan segala tohmahan yang dilemparkan kepadanya.

ARTIKEL MENARIK:Mana R0h Kamu Seorang Islam” YusufAzmi SEMBOYAN Mula NaikAng1n. Apa Yg Dia Cakap Buat Ramai Meremang


“Tetapi, untuk kekal istiqomah, kekal konsisten melakukan apa sahaja kebaikan yang kita lakukan sekarang ini sebab bislkan sy4ltan itu nyata.


“Tapi, bagaimana sebenarnya Bainun mengenepikan segala tohmahan, kata-kata negatlf dan bvruk yang dilemparkan kepada Bainun?

Dan untuk memastikan yang anak-anak jagaan Bainun ini juga masyarakat yang mendapat kebaikan daripada perbuatan Bainun ini terus dapat dijaga?” katanya.

Bainun kemudiannya menjawab pertanyaan itu dan memaklumkan bahawa ramai yang menyokongnya.

“Kalau ada tohmahan, mesti ada orang yang sokong. Ramai orang yang sokong saya, yang sokong apa yang saya buat.


Jadi, kenapa saya nak kena fikir apa yang orang cakap. Kekuatan saya, anak-anak saya. Anak-anak saya yang 0KU, setiap kali bangun pagi, senyum.

“Nak tidur, senyum. Takkanlah saya nak sedih. Pagi-pagi saya bangun, saya cari dia. Tidur dengan saya. Itu kekuatan saya pagi, petang, siang, malam. Kalau saya tak tengok muka dia, tak boleh,” katanya.




Pada ketika itu, Bainun juga menjelaskan mengenai tiga anak-anak 0KU di bawah jagaannya termasuklah remaja perempuan Sindrom Down, BeIla yang disahkan sebagai mngsa de,ra.

“Bella, Tulus, Jiwa. BeIla saya baru ambil tiga minggu lepas,” katanya.

Sumber : HmetroviaBulletin 50 Times



Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post