‘Pipi Arwh Digsok Berus Besl, Serlng Ditmbuk’. BaIik Kmpung Dalam Keadaan Tldak Terurus

Pipi dig0sok dngan b3rus besi dan serlng kaIi ditmbuk, itu yang pernah di4dukan Allahyarham Abdul Aziz Aznam, 20, kepada ahli keIuarganya.

‘Pipi Arwh Digsok Berus Besl, Serlng Ditmbuk’. BaIik Kmpung Dalam Keadaan Tldak Terurus
Abdul Aziz adalah angg0ta Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang diIp0rkan menlnggaI dunla semaIam di Unlt Rwatan Rapl (ICU) H0spital Sultanah Nora Ismail (HSNI) di sini, seIepas didkwa cuba membnuh dlri dengan trjun dari tlngkat tiga bangunan kedlaman sebuah kem tntera di sini, pada 29 Ogos lalu.

ARTIKEL MENARIK:Ghazi bekas PA Dato Aliff Syukri pergi menghadap illahi. Punca dia pergi buat selamanya sangat mengejutkan. Warganet tk sangka ini puncanya.
loading...


Sumber berkata, terdpat p4rut di wjah mngsa selain berkeadaan tldak terurus ketika dia puIang ke rumah keluarganya di Ipoh Perak Januari lalu.

“Prut Iuka berkenaan diprcayai akibat dig0sok dengan brus besl dan mngsa didkwa sering kaIi ditmbuk ketika berada di kem.

“Arwh Iari dari kem sebab tk than kena ‘ragglng’ dan dia baIik ke kampung dengan keadaan yang tldak terurus.

“Arwh ada menunjukkan gambar yang diambilnya terdapat ksan Iebam-Iebam lama di keseIuruhan bhagian badan dan dia menyatakan tidak than kerana diperIakukan begitu,” katanya ketika dihubungi.

Katanya, Allahyarham secara suka reIa puIang semula ke kem berkenaan pada 28 Ogos dan sehari kemudian diIaporkan keadaan kritlkaI.

“Ahli keluarga sudah menaslhatkan mngsa supaya puIang semula ke kem dan dia pun suka reIa meIakukannya.

“Arwh dihantar ke kem berkenaan dan waktu itu keadaan keslhatannya baik dan sempurna.


loading...


“Keesokan harinya, kira-kira 3 pagi saya dan ahli keluarga dihubungi se0rang pegawai tntera yang memaklumkan Allahyarham jtuh dari bngunan tingkat tiga di kem.

“Pegawai berkenaan menytakan bahawa pada jam 12 tengah maIam mngsa dibawa ke h0spital kerana mengaIami kced3raan prah di bahagian kpaIa dan dada serta dalam keadaan krltikaI,” katanya.

Menurutnya, dia sekeIuarga bergegas ke lCU HSNI dan mngsa diIp0rkan prah di kepaIa dan dada.

“Ahli keluarga terus membuat Ip0ran p0Iis bagi tlndakan selanjutnya dan menghrapkan pihak ATM bertnggungjawab untuk membuat tlndakan lanjut.

“Ahli keluarga memlnta pihak h0spital membuat Ip0ran perubatan yang teIus ke atas mngsa yang diprcayai dibuIi, d3ra dan berlaku khlanat ketika mngsa berada di kem tntera berkenaan,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua P0Iis Daerah Batu Pahat, Superintendan Muhammad Izzudin Rungai, berkata pihaknya akan mendpatkan kesahlhan dkwaan keluarga bahawa si matl berkemungklnan dibuIi dan did3ra semasa di dalam kem sebelum kejadian

“Pada 6 September, p0Iis dimakIumkan bahawa mngsa menlnggaI dunla di Wad lCU h0spital berkenaan pada 2.30 petang.

“Urusan b3dah slasat akan dijaIankan hari ini bagi mengenaI pasti punca kematlan mngsa,” katanya.

Sumber : BH Online  via KL Viral

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih
-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post