Baju Sarat Mesej Pilihan Dato’ Sri Siti Nurhaliza. Pereka Fesyen Dedah Simbolik Gaun Berlian Bersulam Tangan

Baju Sarat Mesej Pilihan Dato’ Sri Siti Nurhaliza. Pereka Fesyen Dedah Simbolik Gaun Berlian Bersulam Tangan.

https://s.shopee.com.my/8pR7FhfTS9



Baru-baru ini, Dato’ Sri Siti Nurhaliza menghiasi pentas di Konsert Fenomena Siti Nurhaliza di Singapura dengan menggayakan gaun yang direka oleh pereka terkenal Fiziwoo.

ARTIKEL MENARIK:Norjuma kena waran tangkap, hadir mahkamah sempat lambai tangan


Menariknya, gaun yang dihiasi ribuan berlian bersulam tangan ini mempunyai simbolik yang tersendiri. Gaun yang berfungsi sebagai kanvas berkilauan, mengubah penghormatan peribadi menjadi paparan seni dan penghormatan yang menakjubkan.

Penghormatan Menakjubkan


https://s.shopee.com.my/8pR7FhfTS9

Gaun FOR YOU

Gaun yang mesra dipanggil ‘For You’ oleh peminat setianya, Sitizoners, sangat menyentuh hati Dato’ Sri Siti Nurhaliza. Dengan menggabungkan palet warna hitam, putih, hijau, dan merah, pakaian itu melambangkan kekuatan dan harapan, secara simbolik menggemakan tema solidariti dan ketahanan.

https://s.shopee.com.my/8pR7FhfTS9


Dicipta dengan perhatian yang teliti, gaun ini mengandungi naratif peribadi yang signifikan, termasuk penghormatan kepada suaminya dan anak perempuannya, serta refleksi mengenai nasib Palestin.



Kata-kata seperti “Khalid, untuk kamu adalah cahaya saya”, “Afwa Al Aafiyah, untuk kamu adalah tonggak kekuatan dan masa depan ratusan jiwa” dan “Dr Mohanad, untuk kamu adalah jambatan harapan” diintegrasikan dengan lembut ke dalam rekaannya, menambahkan lapisan makna dan emosi.
https://s.shopee.com.my/8pR7FhfTS9

Mesej Penuh Emosi


Menurut pereka fesyen Fiziwoo, kehadiran mesej-mesej yang penuh emosi ini, ditambah dengan skema warna simbol yang mencerminkan bendera Palestin, menekankan komitmen Dato’ Sri Siti Nurhaliza terhadap advokasi dan solidariti.

Malah antara mesej yang disampaikan melalui seorang pejuang, Dr. Mohanad. Beliau merupakan seorang wira yang diiktiraf di Palestin turut menyatakan rasa terima kasih yang mendalam.

Penyanyi nombor satu negara itu menerima kecaman aktivis anti-Israel apabila dia berkongsi pentas dengan penerbit dan komposer terkenal, David Foster menerusi Konsert  Eksklusif `Hitman Returns – David Foster and Friends’ di Jakarta, Indonesia baru-baru ini.
“Di tengah-tengah perjuangan dan kesusahan kami, isyarat solidariti anda bersinar dengan mendalam.”
https://s.shopee.com.my/8pR7FhfTS9


Tambah Fiziwoo lagi, gaun tersebut meneruskan naratif dari kerjasama pertama mereka dengan Dato’ Sri Siti Nurhaliza, sekaligus menandakan bab penting dalam perkongsian kreatif mereka.

Busana rekaan duo Fiziwoo yang dinamakan red tulle ball gown pernah digayakan oleh penyanyi kesayangan ramai ini pada Konsert Siti Nurhaliza On Tour 2019 pernah mendapat perhatian ramai apabila pereka fesyen ini menjadikan beberapa lirik lagu popular Dato Sri Siti Nurhaliza sebagai rujukan utama pada baju berkenaan.

Kredit - Mingguan Wanita.

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post